13. Ühistranspordi kasutamine on meeldiv ja kerge

Ühistranspordi kasutamise atraktiivsus ja kasutusmugavus sõltub kogu teekonna mugavusest, mitte ainult ühissõiduki ühenduskiirusest ja sõiduvahendi mugavusest.

Tänavaruum, mis ühendab ühistranspordipeatuseid ja sihtkohti peab olema kasutajale meeldiv ja arusaadav jalakäija prioriteetsusega katkestusteta ruum. Kõnniteed peavad olema hea kujundusega, laiad, istumisvõimalustega ja pritsmevabad. 

Ühistranspordi ja reisija teekonna ristumisel (peatuses) peab suuremates peatustes käsitlema neid võrdsete prioriteetidena, piirates sõidukiirust ja võimaldades kerget ülepääsu.

Peatuste ootealad tuleb projekteerida proportsioonis ülejäänud tänavaruumiga, mitte laiemad kui sinna viivad kõnniteed.

Rattateed peatustes tuleb projekteerida paviljoni eest või tagant, kuid tagades jalakäijate nähtavuse ja ohutuse.

Peatuste asukohad tuleb projekteerida lähtuval reisijate ligipääsetavuse mugavusest ja sihtkohtadest.

Ühistranspordiradade rajamine eelkõige tänavatel kus esinevad ummikud. 

Verified by MonsterInsights