6. Ruumile vastav, ohutu kiirus

Ohutuse tagamise efektiivseim viis on kiiruse vähendamine. 

Sõidukiiruse alandamine tänavadisainiga. Tänava geomeetria, sõiduradade laiused ja ruumielementide mõõdud peavad tagama piirkiirusest kinnipidamise. Linnades ja asulates tuleb üldjuhul tänavad projekteerida kiirusele 30 km/h.

Liikluse rahustamine sõidukiirusest kinni pidamiseks ja ohutu keskkonna tagamiseks peab olema projekteerimisel läbiv põhimõte. 

Kiirus tuleb viia kooskõlla tänavaruumiga, erandlikes ruumiolukordades ja suurema kohaväärtusega piirkondades tuleb tuua sõidukiirus alla. 

Liiklust rahustavate meetmete kasutamine ning liikluskiiruse täiendav piiramine tänavadisainiga on vajalik kodude, koolide ja sihtkohtade juures. 

Asulasse või kvartalisse siseneva tee kitsendamine nö väravates, kasutada selgeid ruumi kitsendavaid meetmeid (viraažid) ja linnamööblit ja kujundatud haljastust. 

Verified by MonsterInsights