8. Loome võimalused peatumiseks

Linnaruumis on oluline tagada võimalused peatumiseks ja puhkamiseks ka jalakäijatele ja ratturitele. Pingid, nõjatumispunktid ja muud istumiskohad peaksid paiknema iga 50–100 m tagant. Peatumiskohad on vajalikud nii jalakäijatele kui ka sõidukitele, kuid parkimine ei tohi domineerida ega takistada teisi teenuseid. Kohvikute ja kaupluste välialad tuleb integreerida peatuskohtadega, säilitades tasakaalu kaubaveo ja olemisruumi vahel.

Peatumine on üleüldine vajadus: linnaruumis on pidevalt tarvidus lühiajaliseks peatumiseks, et vedada kaupa, lasta inimesi sõidukitest välja, istuda ja puhata, kohendada poekotte, suhelda jne.  

Istumine: sotsiaalseid episoode ja puhkamist võimaldavad elemendid: pingid, nõjatumispunktid ja teisesed istumiskohad – suured kivid, astmed, servad. Erinevaid puhkekohti peab olema iga 50-100 m tagant.

Peatumine: igal tänaval ja hoonete sissepääsude juures leida võimalus peatumiskohale (autod, rattad).

Parkimine: tänaval parkimine on enamikel tänavatel sobiv, kuid see ei tohi tulla teiste vajalike teenuste ära jäämise hinnaga ning ei tohi visuaalselt ruumis domineerida. 

Kohvikute ja kaupluste välialad: tuleb jätta ruum kohvikutele, üksikutele laudadele, väikesteks välimüükideks. Tuleb integreerida peatuskohtadega, et kaubavedu toimiks – samas ei saa see tulla olemisruumi arvelt. 

Verified by MonsterInsights